lördag 11 augusti 2012

Dagens promenad


Börjar med att gå förbi hembygdsföreningens hus Tallbacken.



Där blommade oreganon för fullt och humlorna jobbade på.



Här finns ingen jordkällare men däremot ett pyttelitet hål som är lite svalare. Jämför med min lilla 6 kilos hund.



Gick genom syrenhäcken och den fina grinden.


När jag tog kortet på grinden kände jag att det doftade väldigt gott. Det var den här floxen som växte precis bredvid mig.

Lite asfalt fick vi gå.


Så ut på gärdet. och där går vi över "Nisses mosse".


Där växer de där jättebalsaminerna. Var tvungen att ta lite på dem idag också. Gick hem med lite frön i fickan.


I skogen blommar ljungen fint nu.


Ut på fina grusvägen.


Fast i kanten var det inte så fint. Tänk bara så otroligt många nya tistlar det här blir.


Ja, sen plockade vi lite skogsguld.


Förbi de här fina insektshusen. Synd att jag tycker att de här insekterna är obehagliga för annars skulle jag gärna ha något samhälle. Tycker ju att te är godast med honung i.


Så råkade vi den här otäckingen. Den låg 2 decimeter från stigen och ville absolut inte flytta på sig. Tror det är en huggorm.


Över en liten bro.


Och där har vi en slingrig till. Men den här är ju ofarlig och dessutom var den nog den minsta kopparorm jag sett.


Förbi huset med många entreprenadmaskiner utanför.


Det här passerade vi innan det på förra kortet. Blev lite fel ordning där. Ville bara visa att vår kyrka är inslagen i väv eller presenning eller vad det nu är. Månntro om det är någon renovering på gång?

Om du klickar på bilderna så blir de större.
Published with Blogger-droid v2.0.6

4 kommentarer:

Lotta sa...

Åh, så många fina bilder, men jag gillar INTE ormen :-) Vi trösker för fullt. Kram

Tomtan sa...

Vilka fina bilder!!!!! Du har alldeles rätt!!!!! Sonfjället hade försvunnit :D Maila mig så kommer de en sjal
tomta87@live.se

krakel sa...

Åh, vann jag ?! Tack! Mailar dig vilken dag som helst.

krakel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.