fredag 30 november 2012

En myssa.


Garnet jag använde till vantarna var restgarner men det fanns fortfarande mycket kvar. Nu har jag gjort en mössa också, och garnet är ändå inte helt slut. Tyckte inte den såg riktigt klok ut, men på huvudet är den helt ok. Var tänkt till mannens huvud men blev lite för liten så nu är den min.

Kan bäras med kanten uppvikt för mindre häng ovh varmare öron.



Eller med kanten ovikt för mera häng.

Visst ser den knasig ut när den ligger så här. Men snyggt mönster som var roligt att sticka. Här kan du se hur man gör (engelskspråkigt mönster).

Igår jobbade jag för ovanlighetens skull. Ute och körde bil i bitvis halka. Men det var väldigt fint med lite snö. Mycket bättre än slask.
Published with Blogger-droid v2.0.8

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill åxå ha snö :(
Snygg mössa. Har känt att det är dag att göra sig en mössa, mina tygmössor börjat bli för tunna. Den där var ju jättesnygg!!!!! Härmar direkt :D
Trevlig helg!