fredag 19 juli 2013

Dagarna som gått

 Tittar på mina chilisar som skiftar färg. Undrade länge om de skulle vara gröna, men så tyckte jag att de liksom började ändra sig och såg nästan lite lila ut. Sedan dök det upp så här fin röd färg. Nu får de sitta till alla blivit röda.
Jag/vi har plockat kantareller.
Fick en söt magnet av äldsta dottern. Hon tycker att den påminner om vår hund Milla.
Försökte fota mina oliv- embryon. Gick inget bra. Kul att det är några pytte på gång. Jag tror inte det blir något ordentligt av dem innan vi har hösten här men ändå roligt att titta på.
Gjorde en mycket god sallad igår kväll med grapefrukt i. Så här fint kan det bli av en slump när man skalar en grape med kniv. 

1 kommentar:

heidi sa...

odla chili hemma - vilken god idé:)

fast oliver - tar inte dom god tid på sig att växa?

och grapefrukten ser väldigt god ut! precis som kantarellerna:D