måndag 3 februari 2014

Vaknade till en lovande dag

Ser ut som det blir en solig dag.

I lördags träffade jag vänner och gick på stan en stund. Vi tittade bland annat på fina vävar.




En del av vävarna var mönstrade så man blev yr i huvudet. Men det blev man inte av de jag fotograferade.

Sedan behövdes en fika. Jag drack ju förstås te, men det var inte lika fint på bild.

Sedan blev det bio. En mycket bra film, Philomena. En ung irländsk flicka blir övergiven av sin pappa när hon blir gravid. Han lämnar henne i ett kloster. Sedan berättar jag inte mer om du vill se filmen själv.

När vi kom ut från bion såg vi den här bilen parkerad. Äkta eller fejk? Den hade svensk registreringsskylt.

Och jag fick en present. Finfina knappar från Nya Zeeland och ett fint måttband från Singapore. Bara för att jag gått förbi vännernas hus och trampat omkring i snön när de var borta. Det kallar jag bra betalt!

1 kommentar:

heidi sa...

vilken rolig utställning med vävarna! det är roligt att hantverk är inne nuförtiden:)

vilken fin present! det kanske inte var så mycket arbete från din sida, men antagligen en viktig tjänst för dom, så att dom inte behövde oroa sig för att något skulle hända med deras hem:)