lördag 8 mars 2014

I dag skiner solen!!!

Sedan sist så har jag varit på kalas.

Stickat färdigt Siri-koftan. Den är lite vid i halsen så jag funderar på att virka dit en liten kant. 
 
Det är vårkänslor i kylen. Vi äter inte så mycket potatis, jag såg att den här var köpt innan jul, så jag hade inte sett det här förrän härom dagen när jag blev akut potatissugen.

Hunden och jag såg 3 älgar som blev helt vimsiga av att vi kom. De sprang liksom omkring åt olika håll innan de bestämde sig för flyktväg. Och lämnade stora spår i leran.

Några semlor har det blivit. Den här åt jag på fettisdagen.

Söt katt va? Hittad i en tidning, en annons. Tudorkatt.

En nysydd klänning.

En nystickad liten kofta.
 
Idag skiner solen så fint. Tyvärr blåser det rätt rejält också.

Vi har fina tulpaner på bordet. 

Tacogryta blev dagens lunch. 

See you later, aligator!

2 kommentarer:

heidi sa...

sirikoftan ser ju fantastisk ut! passformen är perfekt!

och klänningen och lilla koftan var ju väldigt söta!

middagen ser väldigt god ut!

Tomtan sa...

Fin kofta!!!!
Måste verkligen ta tag i min kofta åxå som bara ligger och gnager på mitt samvete.... Men jag vet inte om jag vill :(
Satt och tittade på snöstormen och hörde på radion att man satt årets första potatis :D Vi bor i ett avlångt land!