söndag 28 september 2014

Skånetripp


Liten rast på nerresan. Hittade det här i skogen. Konstig skyltning.

Sedan for vi till Kivik för att gå på äppelmarknaden. Jag ville se den stora tavlan gjord av äpplen. Här är en liten.
 
Och här är den. Imponerande.

Men....alldeles för mycket folk för min smak. Det var väldigt trångt.

Närbild på tavlan.

Ett tält med äpplen och äppleprodukter.



Äppelpyramid.

Marknaden från hamnpiren.

Och här var lugnt och vackert.



Så åkte vi till Haväng.






Också lugnt och vackert. Såg några skuggfigurer!

Och försökte plocka ner solen.

Där borta är Kivik.

Stenörens ålabod som ligger vid stranden i Haväng.






Och här har vi sovit i natt. Solgården i Maglehem.

1 kommentar:

Heidi sa...

konstverk av äpplen... och dom är välgjorda, och roliga att titta på! jag har aldrig varit på kiviks marknad, men jag kan känna att jag skulle vilja åka dit och själv se allt dom tar sig till med äpplen:)

vilken trevlig utflykt! att gå längs en kustlinje och se ut över havet är bland det bästa som finns:)