onsdag 8 februari 2012

Blå sjalen

Känns som det gått troll i den här sjalen nu. Jag bara stickar fel!!! Jag lade in en "livlina" ( syns som en ljusare tråd på min bild) ifall garnet inte skulle räcka till en mönsterrapport till och kanten. Upptäckte att jag stickat fel och drog ur stickan och repade upp och tänkte- Så bra med livlina. INTE! För jag hade ju missat några maskor med livline-tråden och nu repade ju de upp sig ett par varv till neråt. Trodde att jag fixat det när jag upptäckte att jag missat på fler ställen. Gjorde fel igen, gav upp och stickade baklänges ca 3 varv, och varven är långa nu, med hoptagningar och omslag och så blir garnet lite luddigt när man bråkar för mycket med det. Nu tror jag att det är rätt igen. Hoppas nu att garnet räcker så jag inte behöver livlinan. Det blir bra och fint till slut, så det så.

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

Tomtan sa...

Trist när de inte stämmer!!!!! De var därför som min sjal blev liggande så länge.... Sen bestämde jag att de var bara jag som skulle ha en och då fuskade jag till de!

Fröken E sa...

Är det en gail??? Garnet såg fint ut!