söndag 7 oktober 2012

Jag har gjort en resa.


Till det stora landet USA. Har förut inte känt någon längtan dit, men så frågade våra vänner om vi ville med. Och det ville vi. 2 veckor på highway 1, route 66, i städer och i öknen. Vi är mycket nöjda. Många bilder blev det också eftersom mannen och jag tog med en varsin kamera. Av över 800 kort har jag just nu sorterat bort så jag har ca 650 kvar (det är nog lika många på andra kameran). Nu tänker jag inte visa alla här men det blir många ändå. Här kommer del ETT, och om man inte orkar så får man väl låta bli att titta tills jag tjatat färdigt om resan. Känns nästan som jag levt i en film i 14 dagar så håll i er för här kommer det.

På väg in i San Fransisco där vi landade.

I Fisherman´s warf. Pier 39.

Där såg man Alcatraz. Svårt att förstå att det var så svårt att rymma därifrån för det ligger inte speciellt långt från fastlandet.

Många sjölejon låg och gottade sig på flottar man byggt åt dem.

En del såg mer avslappnade ur än andra.

Vi åt på Bubba Gump. För mig blev det fish and chips.

Nästa dag åkte vi The 49-mile Scenic Drive. Den kan rekommenderas, men tar en hel dag. Man kom förbi de flesta omtalade ställena i San Fransisco och körde också på de branta gator man sett i många filmer.

Golden Gate-bron

En STOR strand.

Rolig skylt.

Lombard street. Enkelriktad serpentinväg mitt bland alla spikraka gator. Också sedd i flera filmer.

Och det får vara allt för del ETT.


 
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Lotta sa...

Guuud så kul!!!! Hittills känner jag igen mig på alla bilderna!
Stor kram tillbaks.
Lotta

Tomtan sa...

WOW!!!! Å ja som vara orolig att det hade hänt nått!!! Och de hade de ju :D Väntar på alla kommande delar!