onsdag 17 oktober 2012

Små händelser eller stora.


Har en växt som kallas ampellilja. Den får så här söta blommor innan den får små plantor som hänger i långa stänglar från moderplantan. Den ska visst vara en duktig "luftrenare" att ha inomhus. Gammal hederlig krukväxt och lättskött.


Härom dagen var himlen så här vacker på kvällen.


Solen lyste på de guldgula lönnlöven så de blev ännu mera guldiga.


Talgoxarna vinterbonar sina "hus" nu. De har inte brytt sig om min garnkrans förut men nu är den ordentligt tilltufsad efter deras framfart. De drar alltså loss ull ur garnet. Funderade på att ta bort den för att den inte skulle bli förstörd men sedan tänkte jag att det är ju trevligt om det finns fåglar kvar nästa sommar också.


Vi har haft frost flera gånger redan. Nu har jag läst att det ska bli lite varmare ett tag igen. Jag gillar i och för sig vinter, men inte riktigt än. Och så får det gärna bli en riktig vinter med snö som ligger kvar ett tag. Inte en massa slask som blir halt och otäckt. Är förresten billös ett tag. Äldsta dottern träffade ett rådjur med bilen i söndags. Dottern med kompis klarade sig bra och inga stora synliga skador på bilen men den står nu på verkstad. Servostyrningen gick åt skogen och en spoiler fram är kaputt. Sen vet jag ju inte vad de hittade när de skadebesiktade bilen. Får tillbaka den den 29 oktober. Känns som en halv evighet dit. Behöver ju inte bilen så ofta egentligen men när man bor på landet blir man ändå lite låst utan bil. Kanske bra att träna på att vara utan bil!
Published with Blogger-droid v2.0.8

Inga kommentarer: