lördag 26 januari 2013

Boktitel 25 och Bortskämd 26 av 365.


Den här boken blev jag mycket förtjust i när jag läste den för rätt många år sedan. Kanske dags att läsa om den.

Vid min säng ligger just nu en bok av den här författaren. Det är en serie om sex böcker. Jag är halvvägs i den femte. Tjocka böcker med 700-800 sidor. Gillar dem väldigt mycket. Enda nackdelen är att texten i böckerna är så liten att det blir lite jobbigt att läsa.

När det gäller bortskämd så var det ingen tvekan om vad jag skulle visa.

Men hon är ju så söt!

Hon är som vi vill ha henne. Men frågan är om hon i vissa lägen fattar att hon är en hund.

Det är ju inte så att hon äter oxfile´och bestämmer i familjen, men hon vill gärna ha en egen stol vid bordet bara för att vara med. Och ligger gärna i knät för det är skönt, och så kan ju inte vi försvinna utan att hon märker det.
Published with Blogger-droid v2.0.8

3 kommentarer:

heidi sa...

Arto Passilinna är en underbar författare. Fast jag lyssnar helst på hans böcker. han skriver dom mest underbart, stolliga skrönor, och uppläsarna får dom att låta helt trovärdiga:) Diana Gabaldon gillar jag också, fast sista boken i serien är lite seg jämfört med dom tidigare:)

Bortskämd, söt hund - det tycker nog dom flesta om sina hundar (jag sa samma sak om mina på den tiden jag hade hund). och det säger ju att man tycker om sin hund precis som den är:) och din hund är väldigt söt:)

Anonym sa...

Så sööööt! Och då blir man kanske lite bortskämd :D

365 Foton sa...

Fina bilder!