torsdag 17 januari 2013

Vad jag stickat och virkat år 2012


Många sjalar blir det. Tror ändå att jag missat att fota några.


Lite heminredning. Stolsdyna, strumpor till stolar, en virkad pläd som jag själv inte trodde att jag skulle göra klar. Den var mot förmodad riktigt rolig att gör. Är till och med sugen på en till. Till sist en liten "snodd" för skrivna meddelanden.

Islandtröjan blev äntligen klar. Tror att jag gjort om den tre gånger. När den varit nästan klar var jag inte nöjd och repade upp. Trägen vinner. Två virkade västar blev det och en babytröja. Sista tröjan till mig själv blev ok vid andra försöket.

En bra och skön mössa och en som jag stickat fel egentligen, så den kanske jag repar upp. Mannens mössa blev i alla fall bra.

Randiga sockor efter eget huvud. Spindelstrumpor och gråa sköna med små flätor. Vantar till mina flickor, sockor till K:s pojkvän och fingervantar till bästa svägerskan.
Ja, som sagt så finns det säkert något jag glömt att fota innan det började användas eller flyttade till ny ägare. Jag blir faktiskt lite impad av vad man kan hinna producera på ett år när det mest är fritidssysselsättning.      



Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj sy mycket fint du hunnit gjort!!!!

Skogseva sa...

Otroligt, vad du har producerat och jag är lycklig ägare till ett alster!