söndag 24 november 2013

Många maskor blir det...

.... för jag började på en finfin sjal, härligt garn och kul stickning. Jag har stickat en bit till sedan jag tog kortet.
Var på vårdcentralen med en röd fläck där jag hade en fästing för några veckor sedan. Det är nog som tur är inte borrelia men jag fick penicillin åndå.
Kom på att jag skulle presentsticka så sjalen får vänta lite och så började jag med det här.
Hunden behöver ju gå ut varje dag och det är ju tur så jag inte får sticktelaterade skador!
Köpte en fin stjärna som fick komma fram direkt. Det är ju snart advent.
Gröt till frukost mest varje dag.
Mannen gjuter plint till en lyktstolpe som vi pratat om i 20 år att vi borde ha. Nu blir det av. Stolpen är inköpt och väntar bara på att bli uppmonterad.
Felköpte ett grönt acrylgarn. Det har jag nu också planer för. Återkommer till det när det är klart.
 Och så blev det en till med samma början som jag visade tidigare. Många maskor blir det som sagt var!

2 kommentarer:

Tomtan sa...

Vilken liten Goknul!!!! Förstår att du är en stolt mormor :D Kul att läsa lite om dej!
Fina saker hinner dj sticka åxå. Här blir de inte mycket gjort.... Och de städas inte heller :D

heidi sa...

jag åt havregrynsgröt till frukost i många år. numera blir det mera sällan:)

jag gillar den där kanten, men nu är jag nyfiken på vad dom skulle bli - vantar??