tisdag 30 december 2014

Min jul

 
Vi lottar en person som vi ska köpa julklapp till. Känns riktigt bra för det är så mycket lättare. Även om jag lyckades köpa fel storlek, men det går ju att ordna till. Och så spelar vi julklappsspel. Lill-❤️ var förstås undantagen och fick flera klappar. Högen blev rätt stor när vi lade allt på samma ställe.
 
Årets gran är riktigt grann!
 
Och de flesta tomtarna är framme. Det här är den äldsta jag har. Minns inte ens var den kommer från. Den har plats för ett julgransljus.
 
Själva julafton var grön.
 
Mina vinster i spelet.
 
Och mina fina julklappar. Jag fick allt jag önskade mig! Inte dåligt. Det sitter redan nya stickningar på två av stickorna och de känns superbra. Armbandet har jag förstås på mig och boken blir kanon att ha för att hitta fina starter och avslutningar på sticket.
 
En dag hälsade hela gänget på äldsta dottern på 4H-gården Björkö. Ett par varv hann nästan alla prova. Någon fick stå över pga att hästar var lite små för denna någon.
 
Så kom det lite snö och blev kallt. Och väldigt vackert!

Så kallt att pälsklingen blev frostig i skägget.
 
Och idag när vi åkte iväg några timmar för att handla så tror jag att hundarna dansade runt granen och hade plundring för jag hittade en tom påse på golvet som innehållit bitar av grisöron. Hoppas de hade kul och synd att inte vi människor fick vara med. Tror inte jag bjuder dem när vi ska ha plundring! Får fundera lite på det. 

2 kommentarer:

Heidi sa...

Julen ser ut att ha varit riktigt bra:)

Gott Nytt År!

Lotta sa...

Gott Nytt År! Stora kramar till er alla. /Lotta & O