söndag 1 mars 2015

Fotoutmaning vänner emellan - I fokus


Jag har plockat in några kvistar och de visar lite vårkänslor nu. Så för tillfället så är just minsta lilla vårtecken I FOKUS för mig. Här är det syren.

Och här bigarrå. Som snart visar sina blommor.

Mina små chiliplantor växer på.

Och det bästa av alla vårtecken för mig, tussilago. Det var faktiskt massor med små knoppar och några visade lite gult redan när jag plockade dem igår.

Igår var vår hund Milla lite I FOKUS för då fyllde hon 11 år. Det firades med en riktig långpromenad och en bit torkat grisöra.

10 kommentarer:

Unknown sa...

Vackra bilder.
Vilken sötnos till vovve ni har.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Åse sa...

Fint tolkat, söta lilla vovven. Ha en fin söndag. Åse

Flower of Fame sa...

Härliga vårfokusbilder. Grattis till söta vovven. Ha en fin söndag Kram Pernilla

Annapannapuff sa...

Klart att våren ska vara i fokus så här års! Och sötnosar som fyller år, också!
Sv: De bilder som faktiskt tas är alltid de bästa, oavsett kamera! Men kanske kan du ta fram "finkameran" på helger ibland och öva på inställningar och datoröverföringar:)?!

Arja sa...

Halloj!
Åh, vad många fina bilder på våren som fokus :O)
Kram Arja

Lotta sa...

Kanonfokusering! Lite avis på dina tussar,chiliplantorna liknar mina! Imorgon ska jag hälsa på underverket :-)

Heidi sa...

Chiliplantorna ser ju ut att ta sig alldeles utmärkt:)

bilderna är såå vårfina!

Maria O sa...

Det är riktigt fint att man kan sätta fokus på våren nu! Köpte körsbärskvistar i fredags men blir minsann sugen på att gå ut och klippa lite på syrenen och ta in det när jag ser dina bilder :)
Kram Maria

Mamma med ambitioner sa...

Åhhhh plocka in kvistar det måste jag också göra. Tack för påminnelsen. Alla vårtecken värmer så nu måste jag ut och leta tussilago. Kram Kristina

Anonym sa...

Tussilago!!!!! Redan!!!