tisdag 17 mars 2015

Hemmagjord deo!


Nu kan jag knappt använda någon annan deo än den hemmagjorda. Jag tycker den fungerar väldigt bra till mig. Den är väldigt lätt att göra. 
Blanda lika delar av kokosolja, maizena eller potatismjöl och bikarbonat. Klart!
Oljan ska vara ekologisk och blir flytande om den blir varmare än normal rumstemperatur. Jag ställer min på bänken i köket under ena lampan så blir den mjuk nog att röra i det andra. 
Tag en klick på fingret och smörj i armhålan. Plättlätt. Det enda problemet jag haft med den här är att jag inte hade en tät burk när vi åkte motorcykel och hela alltet åkte ut i necessären och lite i väskan med kläder. Så använd en bra burk om du lägger den i väskan. Oljefläckarna gick i alla fall bort i tvätten. Och det brukar inte bli oljefläckar under armarna. Och om man inte vill lukta kokos, eller Pina Colada som min man säger, så har jag sett att det finns nästan luktfri kokosolja. Man kan ju blanda i någon annan doftessens som man tycker om.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Det låter ju långt mycket bättre än vanliga deo som man köper i affären!

Anonym sa...

De har jag aldrig testat!