tisdag 2 augusti 2016

Sommaren rusar på...


.... i lite för hög fart!
Men jag har hunnit med en hel del när jag summerar så här långt. Och det är ju sommar kvar. Jag har fått njuta av barn och barnbarn.

Suttit på altanen och ätit frukost.

Badat i Hövern.


Vi blev bjudna på 60-årsfest i Storbritannien. Så vi tog chansen till en långweekend där.

Helstekt gris på gång av inhyrd grisfixare.

Och här bor värdfolket. Vi fick bo hos dem hela helgen.

Vi hjälpte till lite med förberedelser och även lite plock dagen efter. Det var kul för man umgås på ett annat sätt när man jobbar ihop istället för att bara sitta still och prata. Vi hann ju med att sitta still också.

Deras hundar tyckte det var varmt.

Det var många glas att diska dagen efter!

Fönsterhaspen i vårt rum var ett litet konstverk. Och genom fönstret kunde vi se får gå och beta. På gården odlad frukt som sedan säljs i deras gårdsbutik eller förädlas till must.

Innan vi skulle hem åkte vi till Eton. Där går man bara över Themsen för att komma till Windsor. I det här huset precis vid vattnet åt vi lunch.

Så tog vi snabb sväng för att se slottet. Förskräcklig trängsel där så vi gick tillbaka till lugnare Eton.



Ja sedan återstod inget annat än att flyga hem igen.

Men det finns mycket roligt hemma också. Jag och Marie åkte till Östergötlands Ullspinneri för att titta på utställningarna som är där nu. Stickade saker från Sagornas stickbok.

Och stickade plagg av japanska stickare.

Vi tog vägen om Rogslösa och Hageby och tittade på Lottas och Olofs solrosfält. Och köpte med oss några hem. De är ju så vackra!

Jag gick på blåbärsjakt men blev grymt besviken för nu är det så torrt att bären skrumpnar. Det blev inga blåbär. Och svampen är bara att glömma.

Lite båtslussning blev det i lördags.

Och på kvällen åt vi kräftor.

Och så föll jag för frestelsen i söndags och köpte mig en Afrikas blå lilja. Har suktat efter en länge och nu slog jag till. Den gör sig mycket bra på vår trapp. 

Plattgången in till oss är för sorgligt full av ogräs. Så jag började rensa. Det blir fint men är rätt jobbigt för bästa sättet är att rensa med ett rensjärn. Det känns i både rygg och händer så jag klarar inte att ta allt på en gång. 

På stickfronten så stickar jag strumpor till PO och den här koftan till mig. Och igår lade jag upp till en barnbarnskofta. Men det visar jag en annan gång. Nu kör vi augusti och hoppas att det också blir en fin sommarmånad så vi kan dra ut på det lite.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Så härlig din sommar ser ut att ha varit! Det är väl därför tiden verkar ha gått så fort:D

Tur att sommaren inte är slut än:)

Janice Aliena sa...

Mitt namn är Anna Sjoberg, från Stockholm - Sverige, jag är läkare av yrke. Idag är en av mina lyckligaste dagar i mitt liv att dela med dig här hur jag fick min äkta kärlekspartner hemma på en julsäsong. Jag läste liknande inläggskommentar online blogg förra veckan om Dr. Oduduwa kärlek spellcaster har begåvade krafter för att hjälpa mig med magiska kärlek stava del för att återställa min ex pojkvän tillbaka till mig efter 2 års separation, jag provade, förvånansvärt min pojkvän tillbaka tillbaka för att älska mig och vi boht tillsammans i samma hem för mig, nu älskar vi varandra mer än någonsin tidigare. Jag rekommenderar starkt Dr.Oduduwa kraftfull magisk kärlek stavning del till alla som försöker förena tillbaka ex kärlekspartner, också älskar stava för att ändra trasiga äktenskapsförhållanden inom 2 dagar dina relationsproblem är över.
Jag bevittnade verkligen ett omedelbart resultat efter två dagar av aktivering av kärleksstava. Jag vittnar idag att Dr. Oduduwa kan hjälpa till att lösa följande - Love spell portion to ....
* få tillbaka din ex kärlekspartner,
* återställa kärleksförhållande mot förlust
* förena bruten äktenskapsförhållande
* magisk kärlek för att komma tillbaka
* sluta skilsmässa
* Älskar stava för att undvika att fuska par
* Älskar stava för att sluta dela
* Talisman ring för kärlek dominans.
* magisk stavring för kärlek. etc.
Jag försökte, magiska kärlek stavning del tillbaka min ex kärlekspartner inom 2 dagar. det fungerar till mitt bästa. det fungerar för dig.
Ni kan alla få samma hjälp från honom via kontaktadress: (dr.oduduwaspellcaster@gmail. Com)