torsdag 26 januari 2012

Det här ska inte


bli en dröm-blogg. Men jag är nog inne i en väldigt dröm-aktiv period, eller så är det bara att jag kommer ihåg drömmarna. Inatt var jag med om ett kidnappningsdrama. Min lilla baby (det var länge sen) blev kidnappad och jag tog själv upp jakten. Hängde bakpå bilen, som nappat babyn ,för att de inte skulle komma undan. En av kidnapparna hängde där också och vi fajtades lite för att få den andra att tappa taget. När de stannade till på en parkering utanför ett varuhus (undrar om det inte var Ica Maxi igen?) lyckades jag slita upp dörren och plocka ut mitt barn. Sedan sprang jag in i varuhuset för att få hjälp. Alla som jobbade där var jättekonstiga och väldigt ohjälpsamma. Som tur var kom inte skurkarna efter. Slut på drömmen under min hjälpjakt därinne.

Härom natten drömde jag att jag, mannen och hans rullstolsburna mor var utomlands tillsammans. Vi skulle åka båt. En liten båt. I storlek som en eka. Det gick bra att få ner svärmor i båten men när hon skulle ur var det värre. Vi var då i en smal kanal med stensatta kanter. Båten kantrade förstås när hon skulle ur och hon hamnade i vattnet. Helt plötsligt var hon så rörlig att hon hoppade upp ur vattnet och satte sig på stenkanten. När vi försökte hjälpa henne var hon arg som ett bi och undrade vad det skulle vara bra för att åka båt. Se nu hur det gick! Sedan reste hon sig upp och gick muttrande därifrån. Vi bara stod och gapade för så här bra hade hon inte gått och rört sig på säkert 10 år. Och där tog den drömmen slut.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Vad kul att du tyckte att tröjan var snygg! Visst är den? Den finns tyvärr inte att köpa kit till, men det blir kanske ändring nu.
Hälsningar
Kristina

Tomtan sa...

Du har ett aktivt nattliv *ler*