måndag 16 januari 2012

Lång helg med mycket kul


Jag är en mycket stolt mor. Måste säga det nu eftersom jag kanske inte gjort det ordentligt. Och skryta lite!
För nu har vi en dotter som (får se om det här blir rätt nu)har en mastersexamen i biologi, och är nu phD student, som det tydligen heter (rätta mig om jag har fel E), och jobbar med att forska om neuronala stamcellers utveckling, eller något sån´t.
En dotter som är nybakad sjuksköterska och slänger sig rätt in i arbetslivet på MAVA på US i Linköping.
Och så dottern som snart börjar studera till dietist i Umeå. Så kul för henne för det har hon pratat om rätt länge. Enda smolken är att hon är så långt borta. SLUT PÅ SKRYT.
Ja, helgen då? Jo, L´s examen var i fredags med cermoni på förmiddagen då de fick sina broscher. På kvällen hade hon och 4 kompisar ordnat med fest. Trevligt upplägg med god mat och rolig underhållning. Dans tills vi inte orkade mer.
På lördagen var vi bjudna till goda vänner på vinprovning med en somilier som lärde oss lite mer om mousserande viner. Mycket gott och trevligt det också.
Och sedan kan jag bara säga att det var tur att inte helgen var slut utan att det fanns en söndag kvar att bara slappa på.
:)))

Inga kommentarer: